Sankarit läheltä yrittäjäteemana

Sankarit läheltä on tänä vuonna ollut Etelä-Pohjanmaan Yrittäjien yrittäjälokakuun teemana. Se on jatkoa laajasti maakunnassa näkyneelle Parasta läheltä -kampanjalle. Järviseutu-lehti on toteuttanut lisäksi oman alueemme yrittäjien kanssa Pelastetaan lähipalvelut -kampanjan.

Kaikkien näiden kampanjoiden avulla on haluttu korona-aikana muistuttaa, että käyttämällä lähellä olevia palveluita voidaan tukea yrittäjiä niin, että meillä olisi palveluita lähellä myös koronakurjimuksen jälkeenkin. Samalla toteutuu se tavoite, että koronatartunnat eivät leviäisi alueelta toiselle kauppareissujen yhteydessä.

Tämä Järviseutu tuo esille erityisesti yrittäjiä. Sen toteutus poikkeaa kuitenkin osittain siitä, mihin on totuttu. Uutta on se, että lehti on tarttunut vahvasti yrittäjien toiveeseen ja tuonut markkinoinnin uudeksi keinoksi mahdollisuuden sponsoroitujen juttujen toteuttamiseen. Tähän kaupalliseen yhteistyöhön ovat yrittäjät tarttuneet innokkaasti. Tässä lehdessä sivuilla 11-19 on toteutettu näitä kaupalliseen yhteistyöhön kuuluvia sponsoroituja juttuja ja ne on merkitty sivun yläosaan omalla tunnuksellaan. Tähän mainontaan liittyy verkossa toistuva Pointti-markkinonti.

Yrittäjälokakuun tavoite on nostaa esiin alueemme positiivisia yrittäjätarinoita ja sankaruutta siitä, että palvelut pysyvät ja työpaikkoja on tarjolla koronakriisistä huolimatta.

– Yrityksissä on taisteltu koronaa vastaan monilla tavoilla. Yrittäjä on sankari, joka omalta osaltaan pitää kotikuntansa pyörät pyörimässä, muistutetaan Etelä-Pohjanmaan yrittäjäpiiristä.

Sari Heinilä